adhd

اگر اخیراً تشخیص داده شده است که فرزند شما به ADHD (اختلال بیش فعالی با کمبود توجه) مبتلا شده است، ممکن است ذهن شما بلافاصله به جلو بپرد و از خود بپرسد که این می تواند چه معنایی برای زندگی او در آینده داشته باشد. مری فنویک، توصیه خود را به زنی ارائه می دهد که می پرسد: آیا کودک مبتلا به ADHD می تواند زندگی عادی داشته باشد؟

آیا کودک مبتلا به ADHD می تواند زندگی عادی داشته باشد؟

دخترم به خودی خود مبتلا به ADHD شده است. او معتقد است که این می تواند چیزهای زیادی را در مورد رفتار و مبارزات او توضیح دهد، که به عنوان اضطراب کاهش یافته است. او برای تشخیص رسمی، یعنی مراجعه به روانپزشک، از من حمایت می خواهد. من نگران هستم که داشتن این برچسب ممکن است تأثیر منفی بر زندگی او داشته باشد. نظر شما چیست؟» (هلن، 54)

 

توصیه مری برای مقابله با تشخیص ADHD کودک:

اگر چیزی در مورد ADHD می شنویم، معمولاً پسر جوانی است که نمی تواند آرام بنشیند. این تصویر غالب به این معنی است که تشخیص ADHD در دختران ممکن است بیشتر طول بکشد، اما به این معنی نیست که وجود ندارد. اغلب، زنانی که در بزرگسالی تشخیص داده می شوند، احساس آرامش زیادی می کنند.

علائم ADHD در دختران و زنان:

دختران مبتلا به ADHD به جای بیش فعالی، بی توجه هستند. این بدان معناست که والدین، معلمان و حتی برخی از متخصصان پزشکی ممکن است ندانند به دنبال چه چیزی باشند. مشکلات تمرکز می تواند به صورت رویاپردازی، منطقه بندی کردن یا برچسب زدن “پرحرف” ظاهر شود.

برای دختر شما، این ممکن است به معنای احساس سوء تفاهم و اضطراب و داشتن اعتماد به نفس پایین باشد. لیا لیوز، روان‌درمانگر، در سن 43 سالگی متوجه شد که او ADHD دارد. او همیشه برای مرتب و منظم بودن تلاش می‌کرد: “بدون توضیحی متفاوت، آن را به خودم تحویل دادم و معتقد بودم که تنبل، بی‌ثبات و بی‌فایده هستم.”

او یک گروه حمایتی برای زنانی که در بزرگسالی تشخیص داده شده اند راه اندازی کرده است. خانواده خودم در مسیر یادگیری مشابهی بوده‌اند، و من منابع بسیار خوبی پیدا کرده‌ام – به ویژه برای کمک به احساس گناهم که زودتر آن را انتخاب نکرده‌ام. مجله آنلاین ADDitude به درک من کمک زیادی کرده است و چیزهای زیادی که ما به عنوان ویژگی های شخصیتی فکر می کردیم در جای خود قرار گرفتند.

درمان های ADHD

گزینه های درمانی شامل دارو درمانی یا رفتار درمانی است. ممکن است دختر شما قبلاً اینها را به دلیل اضطراب خود تجربه کرده باشد، اگرچه هدف اشتباهی بوده است. از پزشک عمومی خود بپرسید که آیا می توان او را از طریق حق انتخاب NHS ارزیابی کرد. این به شما امکان می دهد یک روانپزشک انتخاب کنید و لزوماً سرعت کار را کاهش نمی دهد.

آیا ADHD بر آینده شغلی فرزندم تأثیر می گذارد؟

ADHD به جای اینکه آنها را عقب نگه دارد یا بر حرفه آنها تأثیر منفی بگذارد، در واقع می تواند به برخی افراد کمک کند تا در زمینه انتخابی خود پیشرفت کنند. ویژگی های ADHD معمولی مانند اشتیاق، خلاقیت و توانایی تمرکز بیش از حد می تواند یک دارایی فوق العاده در زندگی کاری باشد. وقتی بدانید چه اتفاقی در حال رخ دادن است، مهار همه آنها آسان تر است. بنابراین، دریافت یک تشخیص رسمی و راهنمایی حرفه ای کلیدی است.

منبع

سلامت روان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *